منتديات النصر للثانوي التاهيلي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات النصر للثانوي التاهيلي

الـــمـــواضـــيـــع التــــربــــويــــة و الثقافية و الإجــتــمــاعــيــة
 
الرئيسية البوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
صفحتنا على الفيس بوك.

المواضيع الأخيرة
» حصريا عرض Power Point سقوط لاٍمبراطورية العثمانية وتوغل الاستعمار بالمشرق العربي
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Emptyالسبت 02 يناير 2016, 15:50 من طرف afla

» حصريا عرض Power Point فرنسا : قوة فلاحية وصناعية كبرى في الاتحاد الأوربي
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Emptyالسبت 21 مارس 2015, 08:31 من طرف youssri

» كيف تنظم وقتك و تتهيئ جيدا ليوم الامتحان
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Emptyالثلاثاء 03 مارس 2015, 01:44 من طرف youssri

»  حصريا عرض Power Point الولايات المتحدة الأمريكية قوة اقتصادية عظمى
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Emptyالأحد 22 فبراير 2015, 03:15 من طرف youssri

» طريقة التحميل من الموقع
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Emptyالأحد 22 فبراير 2015, 03:05 من طرف youssri

»  خرييطةالفلاحة بالولايات المتحدة الأمريكية حصريا عرض Power Point
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Emptyالأحد 22 فبراير 2015, 02:53 من طرف youssri

» حصريا عرض Power Point خريطة تننظيم اللمجال الصناعي بالولايات المتحدة.
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Emptyالأحد 22 فبراير 2015, 02:50 من طرف youssri

» الغاز جميلة جدا
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Emptyالجمعة 20 فبراير 2015, 09:45 من طرف badr__twayba

» طريقة التحميل من الموقع
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Emptyالأربعاء 11 فبراير 2015, 10:39 من طرف youssri


القرآن الكريم

حالة الطقس

القنوات الفضائيه

الموسيقى

مكتبة الصور

 الصحف و المجلات المغربية

اخبار الجزيرة

التلفزة المدرسية

قاموس فرنسي

قاموس انجليزي

ترجمة

CONJUGAISON

المدونة

المفاتيح العربيّة


20اداعة مغربية


إتصل بنا
فوتوشوب
احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 8000 عُضو.
آخر عُضو مُسجل هو Elias فمرحباً به.

أعضاؤنا قدموا 11066 مساهمة في هذا المنتدى في 4557 موضوع
اعلام و عدد الزوار
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Labels=0
حالةالطقس
المواضيع الأكثر نشاطاً
نتــائج الباكالوريا الوطنية و الجهوية 2011
قصائد محمود درويش :متجدد 1
نزار قباني..-متجدد-
نتــائج الباكالوريا الوطنية و الجهوية 2010
رمضان كريم - كل عام وانتم بخير
أضف إلى معلوماتك - 2
موسوعة 1000 سؤال وجواب في الثقافة الاسلامية
أحمد مطر ..-متجدد-
كيف تعرف انك واقع في حالة حب ؟
الى كل البنا ت
المواضيع الأكثر شعبية
le chevalier double: les personnages, évenements, et resumé
LE DERNIER JOUR D'UN CONDAMNÉ
نتــائج الباكالوريا الوطنية و الجهوية 2011
Résumé du Père Goriot
فرض 1 و2في مادة الاجتماعيات - للسنة الأولى باك
مطوية التحسيس بأخطار الامراض المنقولة جنسيا
منهجية كتابة إنشاء فلسفي في الامتحان الوطني
تحميل دروس اللغة الانجليزية السنة الثانية بكالوريا
Fiche de lecture :Le Chevalier double
ملف مركز حول **الوضع الدولي لطنجة في عهد الحماية*
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
youssri
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_rightالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Barالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_left 
أميرة الظلام
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_rightالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Barالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_left 
Arôme
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_rightالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Barالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_left 
ilham
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_rightالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Barالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_left 
nicole
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_rightالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Barالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_left 
عاشقة للجنة
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_rightالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Barالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_left 
amona
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_rightالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Barالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_left 
اميمة
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_rightالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Barالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_left 
mirna
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_rightالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Barالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_left 
farah
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_rightالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Barالامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Bar_left 
صفحتنا على الفيس بوك.

تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية reddit      

قم بحفض و مشاطرة الرابط منتديات البرادية على موقع حفض الصفحات

قم بحفض و مشاطرة الرابط منتديات النصر للثانوي التاهيلي على موقع حفض الصفحات

 

 الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
youssri
Admin
youssri



الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Empty
مُساهمةموضوع: الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح    Emptyالإثنين 13 يونيو 2011, 11:03

Morocco's street children live a difficult life often filled with

harmful drugs.Efforts to reintegrate them into families and schools

are somewhat successful,but experts say the problem is large and

in poverty and difficult social cicumstances its root lies

Othmane left his home and school at the age of fourteento live on the street.


He no longer wanted to see his mother fight the daily battle to get
bread for his five siblings and pay for his school expences."the street
is not a better place to live in","but at least she will not have to
think about my daily living.In the mean
time,I may be able to help her".Othmane carries bags of vegetables and other
purchases for customers at a nearby market.In this way ,he earns a few dirhams
a day,enough to bring a little money back home.


Othmane is one of the growing number of street children in
Morocco.These are the homeless and marginalized youths without identity
or family.The sidewalks

public gardens,and the buildings doorsteps are their beds.

In Casablanca,these children's main residences are alleys in the old city,the

port,the train station,and the fruits and vegetables wholesale market.The port
provides them with an opportunity to emigrate illegally.The wholesale market
gives them the chance to work as porters.At the train station,they can earn little
money from helping passengers or by begging from tourists


According to the most recent statistics,7000 street children live in
Casablanca Wilaya alone.8800 more live in other mojor cities such as
Marrakesh,Fes,

And Meknes.The government and many non-governmental organizations
have adopted a strategy of building centres to shelter some of these street
children and reintegrate them into schools and families,but the challenge
is enormous.The number of children usually exceeds the centres ' capacities;
there are not enough beds for all of them,and urgent is the need to act at
once to save those children. .



COMPREHENSION 15MKS



A-ANSWER THESE QUESTIONS 3MKS1-Why did Othmane become one of the street children?

.................................................. .................................................. ................
2-What does he do to earn money?
.................................................. .................................................. ................
3-What has been done to solve the problem of street children?
.................................................. .................................................. ...........



B-Pick out from the text expressions or phrases which show that:2mks



1-Othmane doesn't like living in the street

.................................................. .................................................. ...........
2-There is a need to build more centres for street children
.................................................. .................................................. ..........



C-Fill in the chart with the right information from the text3mks



PLACE OF RESIDENCE The opportunity it offers


FOR STREET CHILDREN



1the port …………………………...
2-the wholesale market ………………
3the train station …………………

D-Find in the text words or expressions which mean the same as: 4mks



1-origin (para1)

2-clients(para2)
3-without a place to live in (para3)
4-a plan(para5)



E- What do the underlined words in the text refer to?3MKS1-its

2-she
3-them


******** 15MARKS



A-Fill in the gaps with the appropriate words from the list 2mks



non-formal / cooperation / labour / non-profit / conference



UNESCO is a ………………..organisation which contributes to peace and

security by promoting international……….............through education,
science and culture



B-Fill in the blanks with the appropriate phrasal verbs 2mks

put on- set up - turn down – write down -make up



1How could you…………………….such an interesting job?

2-………….your coat ;it 's cold in here.



C-M atch the words that go together to make appropriate col********s 2 mks



1-equal a opportunity


2problem b-diversity


c-mistake


d solving



1-……………………………… 2-………………………………………..



D-Rewrite these sentences beginning with the words given 3mks1-The government should take measures to reintegrate street children into society

Measures.......................................... .................................................. .........
2-"I will take her suggestions into consideration",Jack said
Jack promised .................................................. .........................................
3-Youness said:"Iregret accepting my first cigarette."
"If only I................................................. ....................,"Youness said

E-Put the verbs between brackets in the correct tense 3mks


" Our son(run away)…………………………from home last week .
We (still/look for).................................him.His best friend says
That he (not see) ..........................him for two weeks,"the
father said



F-Match each sentence with its appropriate function 3mks

a-Cause and effect
b-Concession
c-Defining
d-Purpose1-Mrs Simpston took her medication. Yet,

she didn't feel better.
2-My friend Tariq is saving money so as to
buy a com****r.
3-Because of poverty,children 's schoolig is still a problem in many African countries



1-................................ 2.................................... 3-.........................................


III-WRITING 10MARKS

Taking drugs is dangerous.Write a short article to your shool magazine

about the conseauences of drug –taking on youths' health and education.
(Approximately 150 words)
These auestions ;qy help you .
-1Why do you think young people take drugs?
-What effects do these drugs have on their health and education?
-What solutions do you suggest for them?



التصحيح

Comprehension





A-1Because he no longer wanted to see his mother fight
the daily battle to get bread forhis five siblings and pay
for his school expenses
2He carriesbags of vegetables and ather purchases
for customers at the nearby market
3The
government and many non-governmental organisations have adopted a
strategy of building centres to shelter some of these children-or
Reintegrating them into schools and families
B1-The street is not a better place to leave in
2The number of children usually exceeds the
centres'capacities/there are not enough beds for all
of them
C1 The port to emigrate illegally
2The wholesale market to work as porters
3The train station to earn money from helping passengers or by begging from tourists
D-1Origin =root
2Clients=customers
3without a place to leave in =homeless
4A plan =a strategy
E1 its =the problem
2she=Othmane's mother
3them=these childre,
or street children
********
A-UNESCO is a non-profit organisation which contributes to peace
and security by promoting international cooperation through education
science and culture



B1Turn down 2-put onrn down



C-1EQUAL OPPORTUNITIES

2PROBLEM SOLVING
D1Measures should be taken to reintegrate street children into society
2JACK ¨PROMISSED HE WOULD TAKE HER SUGGESTIONS INTO CONSIDERATION
If onlyI hadn't accepted my first cigarette" 3



E1RAN AWAY

2ARE STILL LOOKING FOR
3HAS NOT SEEN



F-1b 2-d 3a

WRITING

NB:THE MENTIONED WRITING SHOULD COVER THE FOLLOWING ELEMENTS
THE CORRECTION OF WRITING IS PERSONAL;YOUR RESPONSE IS NEEDED

INTRODUNTION

Students should state that young people should be given a special care to help them
to leave a happy and comfortable life.Then they state the thesis statement-young people
taking
drugs-After that ,students shoud presente the blueprint-the causes why
young people take drugs,drug taking cosequenes on health and
education-and the solutiong.

PARAGRAPH 1SHOULD FOCUS ON THE CAUSES OF DRUG-TAKING

PARAGRAPH2SHOULD TREAT THE BAD CONSEQUENSES DRUG-TAKING HAS
ON YOUNG PEOPLE'S HEALTH AND EDUCATION
PARAGRAPH 3 SHOULD REQUIRE FROM THE STUDENT TO PROPOSE SOLUTIOND
TO THE PROBLEM RUG-TAKING
IN THE CONCLUSION THE STUDENT CAN RESTATE THE THEISIS STATEMENTAND/OR GIVE A PERSONAL OPINION ABOUT IT
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
الامتحان الوطني للانجليزية-بكالوريا+التصحيح
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» الامتحان التجريبي + التصحيح ، مادة الاجتماعيات
» الامتحان الوطني الموحد للباكلوريا مسلك العلوم الرياضية الدورة الاستدراكية + التصحيح 2009
» تصحيح الامتحان الوطني للبكالوريا 2010 تصحيح الامتحان الوطني للرياضيات الثانية علوم رياضية باللغة الفرنسية
» امتحانات 2012 بكالوريا قلسفة مع التصحيح مسلك الآداب
» الامتحان التجريبي للبكالوريا مع التصحيح

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات النصر للثانوي التاهيلي  :: قسم التربية والتعليم :: 

@ مــنــتــدى الثانية باك اداب عصرية @ :: امتحانات و فروض

-
انتقل الى: